Kort interview med Jennifer, tjener ved Wok Pop

Kort interview med Jennifer, tjener ved Wok Pop

Har du tænkt over jeres serviceniveau – er det, som det skal være? Den nye virkelighed på landets restauranter er, at gæsten forventer mere for mindre. Så hvis du ikke har bestemt dig for et serviceniveau, så er det på tide.

En gæst med forventninger træder ind i din restaurant. Hvor høje skal disse forventninger være? Det er et meget vigtigt spørgsmål at svare på. Ellers kan du ende med at skuffe gæsten eller i værste fald få skrevet en dårlig anmeldelse på Facebook eller blive omtalt i flere vennekredse som ”et sted man ikke kommer igen”.

Danske restauranter har det med at fokusere på driften. I stedet for at tænke langsigtet og lægge planer, så sker der meget hu hej vilde dyr. Men denne kortsigtede tankegang er risikofyldt. Måske det kunne være en idé at stoppe op. Kigge sig omkring og spørge sig selv og sine tjenere ”hvordan klarer vi os?”. Så lad os gør det sammen – lige nu og her.