+45 71 99 26 24

kontakt@quickorder.dk

QuickPOS 2.3.8

Vores største opdatering. Nogensinde.

I maj udgiver vi en ny opdatering til QuickPOS. Den er fyldt med nye funktioner og forbedringer, du får gavn af. Opdateringen er påkrævet – det betyder, at du skal opdatere din app, så snart den nye version er ude. Vi anbefaler dig derfor at læse ændringerne grundigt igennem.

Tilgængelig maj 2019

1) Vigtige nyheder

Registrering af enheder

Når du logger ind fra en ny iPad, skal du fremover registrere enheden: Giv den et navn, så du kan identificere den, og tilknyt enheden til en kasse (valgfrit).

Tilknyt din iPad til en kasse for at koble iPad’ens salgstal til den gældende kasseoptælling.

Dashboard

Når du åbner app’en, bliver du mødt af dit nye dashboard. Her får du et overblik over dagens salgstal og vejrforhold. Du vælger selv, hvilke brugere der skal have adgang til dine salgstal i Back Office.

Ny bestillingsskærm

Nyt design

Bestillingsskærmen har fået opdateret sit design. Den røde bar er forsvundet i toppen, så du har mere plads til kurven i højre side.

Kategorier

Du kan nu navigere i dine kategorilag. Det vil sige, at du kan trykke frem og tilbage mellem kategorier og underkategorier.

Det øverste lag af kategorier bliver vist i kategorimenuen i bunden. Hvis du trykker på en kategori, der har underkategorier, vil de blive vist.

I venstre side af kategorimenuen, kan du nu trykke på Kategorier for at se alle dine kategorier.

Eksempel:

Du kan f.eks. oprette et frokost- og aftenkort, eller måske et vinkort, som topkategorier og have underliggende kategorier under.

Køkkennote

Med Køkkennote kan du sende en besked med bestillingen ud til køkkenet.

1) Tryk på de tre prikker i værktøjslinjen i toppen
2) Tryk på Køkkennote
3) Indtast din besked

Rediger menukort

Du kan nu redigere dit menukort direkte i QuickPOS:
1) Tryk på de tre prikker i værktøjslinjen i toppen
2) Tryk på Indstillinger
3) Tryk på Rediger menukort

Opret/rediger varer og kategorier

Tryk på Opret vare eller Opret kategori i højre side, for at oprette varer og kategorier.
Tryk på en vare eller kategori i dit menukort for at redigere den.

Rediger favoritter

Tryk på en vare i dine favoritter for at redigere den. Hvis du vil fjerne den fra dine favoritter, skal du efterfølgende trykke på Fjern fra favoritter.
Tryk på plus-ikonet for at tilføje en vare til dine favoritter.

Skift menukort

Tryk på Skift menukort i højre side for at skifte til et andet menukort. Du skal oprette dine menukort fra Back Office.

Ingredienser

Vælg antal

Du kan nu vælge, hvor mange ingredienser der skal være på varen ved bestilling. Hvis du f.eks. tilføjer bacon som ingrediens til en burger, kan du vælge hvor mange stk. gæsten ønsker.

Gratis antal

Vælg hvor mange stk. af dine ingredienser, der skal være gratis (indstilles fra Back Office).

Påkrævet

Sæt din ingrediensgruppe til påkrævet, for at tvinge ingrediensvinduet frem, hver gang du lægger varen i kurven (indstilles fra Back Office).

Printeropsætning

Du har nu mere kontrol over, hvilke emner dine printere skal udskrive. Du vælger mellem at printe alle varer, valgte produkttyper eller valgte kategorier.

Produkttyper

Produkttyper er en nyhed: Du kan selv oprette produkttyper i Back Office og sætte dem på dine varer. Det giver dig frihed til at indstiller dine printere til at udskrive varer på tværs af kategorier.

Manuel print

Før hed muligheden Automatisk print. Nu har vi vendt den på hovedet og kaldt den Manuel print. Slå denne funktion til, hvis din printer ikke skal udskrive køkkenbon’er automatisk.

Valuta

I den nye version introducerer vi 31 nye valutaer.

Når du tager mod betalinger fremover, kan du trykke på beløbet for at skifte til en anden valuta. Beløbet konverteres automatisk fra din primære valuta.

Du opsætter dine valutaer i Back Office.

Bruger login

Når du logger ind på din bruger med din PIN-kode, husker systemet dig fremover. Det betyder, at du ikke skal indtaste din PIN-kode igen, så længe du er logget ind.

Du kan logge ind, logge ud og skifte mellem brugere i bunden af venstre menu.

OBS: Husk at logge ud, når du er færdig med at benytte din bruger.

2) Mindre ændringer

Enheder

Gå til det nye modul, Enheder, for at se information om dine iPads.

Her kan du se:

– Batteriprocent
– Forsinkelse
– App version
– iOS version
– Status (online / offline)
– Bluetooth (forbundet / afbrudt)
– Forbundet kasse
– Forbundne printere

Rettelseshistorik i Betalinger

Når du redigerer betalinger, vil rettelserne fremover gemmes i betalingens historik. Du kan navigere frem og tilbage mellem rettelserne og se, hvad der er blevet redigeret.

Træningsmode

Brug træningsmode til at oprette bestillinger og tage mod betalinger, uden at det har indflydelse på din reelle konto. Træningsmode kører i et adskilt miljø. Brug eksempelvis træningsmode, når du oplærer nyt personale.

Aktiver Træningsmode under Moduler.

Kasser i Kasseoptælling

Kasseoptælling understøtter nu flere kasser. Hvis du f.eks. har to kasseskuffer, skal du blot oprette en ekstra kasse og tilknytte din iPad.

Rapport ændringer

Rapporten er blevet opdateret med flere datapunkter samt valutaer.

Nye datapunkter på rapporten:

– Salg pr. bruger
– Antal rabatter
– Moms
– Antal kvitteringer printet

Antal kvitteringer ved betaling

Fremover kan du selv vælge, hvor mange kvitteringer du vil udskrive, når du tager mod en gæsts betaling.

3) Back Office ændringer

Produkttyper

I tidligere versioner skulle du vælge mellem Mad eller Drikkevare, når du oprettede produkter. Det har vi erstattet med produkttyper, som du selv kan oprette.

Som standard har du følgende produkttyper:

– Mad
– Drikkevarer
– Andet
– Gavekort

Du kan redigere dine produkttyper i Back Office:
1) Gå til Indstillinger
2) Tryk på Produkttyper

Momskonti

Du kan nu oprette forskellige momskonti og tilknytte dem til dine varer. I Danmark benytter vi samme momssatser (25%) til de fleste varer.

Du kan redigere dine momskonti i Back Office:
1) Gå til Indstillinger
2) Tryk på Momskonti

Regnskabsår

Du vælger nu selv hvilke perioder dine regnskabsår skal strække sig over.

Du kan redigere dine regnskabsår i Back Office:
1) Gå til Indstillinger
2) Tryk på Regnskabsår

Brugerdefinerede betalingsmetoder

Du kan nu oprette dine egne betalingsmetoder. Du navngiver selv betalingsmetoden og vælger transaktionstypen (kontant eller banktransaktion).

Opret din egen betalingsmetode i Back Office:
1) Gå til Indstillinger
2) Tryk på Betalingsmetoder
3) Tryk på Aktiver betalingsmetode
4) Tryk på Ny betalingsmetode

Takeaway pris

Når du opretter og redigerer varer, kan du nu sætte en individuel pris på varer, dine gæster tager med ud af huset.

Hvis du aktiverer Takeaway pris i Back Office, vil du i QuickPOS have mulighed for at vælge mellem SPISER HER og TAGER MED i kvitteringen til højre.

Åben pris

Du kan nu sætte en åben pris på dine varer. Det betyder, at varen ikke har en fast pris. Du indtaster selv prisen, hver gang du bestiller varen.

Når du opretter og redigerer varer, kan du trykke på Åben pris for at aktivere funktionen.

Copyright © 2019 Quick Order ApS - Alle rettigheder forbeholdes